onsdag 2. mars 2011

DIY: Påskeegg

Her kommer fremgangsmåten på eggene jeg har laget!
Du trenger isoporegg, tapetkniv,knappenåler, stoff og bånd.
Jeg bruker restestoff, for det er ikke store bitene man trenger!
Tegn opp mønstret du vil ha på egget.
Og skjær et passe djupt hakk med tapetkniven,
Så legger du en liten stoffbit over og stapper stoffet nedi.
Jeg bruker kanten på tapetkniven som ikke er skarp.
Når det har blitt jevnt og fint klipper jeg helt inntil,
og putter nedi endene også.
Så gjør jeg akkurat det samme på hele egget.
Det er veldig enkelt og greit,
det eneste man må unngå er skrukker i stoffet!
Når det er gjort fester jeg på bånd,
så jeg får gjemt kantene!
Liker å bruke knappenåler med hode på,
er litt dekorativt syns jeg:)
Jeg har en i hver ende, og bruker litt lim på nåla
så jeg er sikker på at det henger!

Ja, slik er det altså det gjøres!

Man kan jo lage mange slags mønster om man vil,
og variere med hvor mange felter du vil ha
på de forskjellige eggene.

Hva syns du? Fikk du lyst til å prøve?

Håper det:)

¤R¤

47 kommentarer:

  1. Om jeg fik lyst!!!! Jeg hader normalt påske pynt (små kyllinger med fjer og andet...) Men de her æg er de skønneste jeg nogensinde har set!!!!!
    Jeg er så inspireret - Mange tak :-)

    SvarSlett
  2. Superbra beskrvning! Jag måste leta upp ägg nu och sen ska jag garanterat testa!!

    SvarSlett
  3. ååå,JA
    Jeg fikk veldig lyst til å lage slike
    Har masse stoff-rester som bare ligger å venter på å bli brukt :)

    INSPIRERT :)

    Hurra for deg

    SvarSlett
  4. FLINKE DEG! :)
    Dette skal selvfølgelig prøves ut, gleder meg!
    Nå skal det lages påske egg her :D

    Tusen takk for en flott fremgangsmåte!

    Ha en flott dag!:)

    Klem Ida :)

    SvarSlett
  5. Fantastisk beskrivelse med utrolig flotte bilder. Dette er rett og slett et stjerneinnlegg for dem som har lyst til å få inspirasjon. Håper jeg kan låne noen av bildene dine i et inspirasjonsgalleri siden? Påskeeggene er KNALLFINE!! Tusen takk for at du vil være med:):)

    SvarSlett
  6. Å så fina ägg! Jag blir så sugen på att göra egna. Tror dock inte att de blir lika fina som dina.

    SvarSlett
  7. JAAAA, jeg skal prøve!!!
    Veldig god beskrivelse og bilder, så dette burde gå bra.
    *ut og kjøpe isoporegg*

    SvarSlett
  8. Kjempeflotte og fargerike! Dette må absolutt prøves!

    SvarSlett
  9. Tusen, tusen takk for flott beskrivelse. Dette må jeg prøve. Ønsker deg en flott dag. Klem

    SvarSlett
  10. Så stilige de ble! Jeg lagde slike til jul for flere år siden, de blir fortsatt brukt som juletrekuler :)

    SvarSlett
  11. Knall tøft! ;)
    Har så lyst til å pynte sikkelig til påske, og disse var jo kjempe fine (og mannen tørr ikke nekte meg om jeg har laga de selv ;P)

    SvarSlett
  12. Ja MON ikke, hvor er de skønne!!

    stine:)

    SvarSlett
  13. Så fine egg!! Dette fikk jeg kjempelyst til å prøve! Takk for tipset - nå må jeg ut og finne stoff ;-)
    Klem, Turid

    SvarSlett
  14. Herlig og fargerik påskepynt :-)

    SvarSlett
  15. Og jeg som har vært på Panduro i dag. Skulle ha sett dette før jeg dro!! Men, skal vel alltids klare en ekstra tur dit. Veldig bra beskrivelse, dette skal jeg nok klare:-)
    Takk for at du deler!
    Klem!

    SvarSlett
  16. Jeg fik helt vildt lyst! Må straks have anskaffet mig nogle æg :-)

    SvarSlett
  17. Åhh jag blir ju supersugen på att testa nu! Måste bara få tag i ägg ;-)

    SvarSlett
  18. Å ja!!!! Gjett om jeg vil prøve dette! For en super ide! Tusen takk for tips og tutorial - du er en sann inspirasjon!
    Klem

    SvarSlett
  19. jippi jippi! gleder meg sånn til å prøve :)
    flott DIY, du er kjempeflink!

    klem!

    SvarSlett
  20. Hei på dæi1
    I mårra skal æi innom hobbybutikken å kjøpe egg! SÅnne må æi jo bare lage! takk for at du deler med oss:)

    SvarSlett
  21. jepp jepp..da er jeg i GANG!
    tom for egg, så derfor ble det kuler i stedet!
    stoffet skrukket seg, så derfor ikke så fine som dine..og hvor er alle de småsmå stoffbitene når jeg trenger dem?
    neivel..da klipper jeg i de store likevel da ;)

    gøøøy!

    SvarSlett
  22. Ser jo ganske enkelt ut, men vi får no sjå... Får håpe eg får tak i egg i morgon, då!
    Klem frå meg

    SvarSlett
  23. Å ja, klart jag vill prova! Måste till Panduro och köpa ägg! :)

    SvarSlett
  24. Takk for tipset, de skal jeg prøve meg på:)
    Klem Hilde

    SvarSlett
  25. Sånn var det me lagde de ja :o)
    Flott DIY snuppa og eggene var jo barra dritfine!

    Hærlige kjolen og!
    Rolige bloggedager her, men måtte jo ein tur innom godsnuppa :o)

    Ha ei strålande veka videre

    SvarSlett
  26. Tusen takk for kjempetips til nydelige påske egge. Du er helt utolig oppkomme av ideer og krativitet. Må avgårde å få tak i isoporegg nå, Jeg som vanligvis ikke har noe særlig med påskeegg. men dette var genialt. Jeg sparer på alt av avklipp når jeg pusler med sytøyet mitt, Og nå kommer det til nytte :-))
    Ha en flott dag

    SvarSlett
  27. Underbara! Tack för denna härliga inspiration.

    /Mia :)

    SvarSlett
  28. Fantastiske påskeegg!!! Disse fikk jeg også lyst til å lage, selv om jeg trodde 'stappe stoff i isopor-perioden' min var over;) Man skal vel aldri si aldri;)

    Du har vel tenkt å sende et til Emmeline (kunne se sånn ut av kommentaren hennes over her), for hvis ikke så tenkte jeg å si at du måtte, for disse MÅ du vise frem:)

    Blir forresten veldig inspirert av bloggen din, gøy å lese om alt du lager:)
    Dessuten tenkte jeg å spørre om du hadde lyst til å bytte noen stoffer? Du byttet med noen andre for en tid tilbake, og da hadde du et lilla stoff som jeg falt helt for...

    Det ligger bl.a. noen stoffer på bloggen min nå som jeg nettopp har kjøpt og som jeg kan bytte med, ellers så ser du også noen stoffer jeg har brukt på tingene inne på bloggbutikken min. Men vær heller ikke redd for å si nei dersom du ikke vil bytte, det går helt greit;)

    Ha en finfin ukeslutt! Klem B:)

    SvarSlett
  29. Kjempeinspirerende!

    Rett inn på syrommet nå mens snuppa sover...

    SvarSlett
  30. Fikk skikkelig lyst til å prøve, men jeg må nok gjøre ferdig noen andre prosjekter først :) men jeg vet hvor jeg finner oppskriften nå ;)
    Ha en fin dag :))

    SvarSlett
  31. FANTASTISKE egg!! Jeg kommer etter - det MÅ bare bli noen retroegg denne påska ;)

    Ha en deilig kveld!
    klem

    SvarSlett
  32. Heisann :)
    Bloggen din er ny for meg og gjett om eg er glad for at eg stakk innom. :)
    Dei eggå var jo super flotte :)
    Dei blir eg bare nødt til å prøva meg på.

    Legge meg til som følgar, så får eg med meg ka andre flotte ting du lage :)

    Ha ein finfin kveld :)

    SvarSlett
  33. Du har något roligt att hämta inne hos mig.

    /Mia ;)

    SvarSlett
  34. Wao så fantastisk fine og kule egg! Tror jammen jeg må prøve meg på noen sånne. jeg liker bloggen din, her skal jeg begynne å følge med!
    hilde

    SvarSlett
  35. Veldig frisk fornyelse av en "gammel" teknikk! Likte veldig godt stilen. Takk for tips.

    SvarSlett
  36. De var fine, en lur ide til dekor. Veldig søte påskeegg!

    SvarSlett
  37. JA, JEG FÅR LYST Å PRØVE! Skikkelige fine egg og kanskje kan jeg få til sjøl også, selv om jeg ikke er så fingernem. Julepynt har jeg i grunnen mer enn nok av, men eska med påskepynt er av heller beskjeden størrelse. ☺

    SvarSlett
  38. Jag fick också lust att prova! Så glada och fina ägg!

    SvarSlett
  39. For en god idé, dette skal prøves!

    SvarSlett
  40. Da har jeg startet eggproduksjon;-) GØY!!
    Tusen takk for inspirasjon!!!

    SvarSlett
  41. Åh, DÅN! Genial fremgangsmåte, som plutselig bringer vage minner til tekstiltimene på barneskolen. Denne metoden skal jeg bruke - helt supert! :) Endelig får jeg bruk for restekassa med stofflapper :)

    SvarSlett
  42. Tusen tack igen för denna DIY. Jag har gjort 4 ägg som nu pryder mitt fönster. Verkligen jättesnygga blev dom! :)
    Glad påsk!

    SvarSlett
  43. Dette må jeg prøve, utrolig fine!! Takk for inspirasjon :-)

    SvarSlett
  44. Der satte du meg på en ide ja, jeg fant akkurat noen av disse isoporeggene langt nede i en gammel hobbyeske - jeg pleide å lage juletrepynt av disse - for sikkert 15år siden... Men tanken slo meg ikke at jeg kunne lage påskeegg av alle de herlige stoffrestene jeg har. Tusen takk for ideen og så får vi se om det blir gjennomført;-( Alltid 100 vis av ideer, men få som blir ralisert. Ikke rart det kanskje når man koser seg med flotte blogger istedet...

    Mvh Elisabeth Rockefår

    SvarSlett
  45. fed ide, skal så meget prøves :)

    SvarSlett
  46. Eg fekk lyst å prøve ja,sjølv om eg ikkje har så fine retrostoff som deg.
    Kanskje i morgon den dag :)
    Ha ei fin helg vidare! Eg legge meg til som følgjar av din fargerike blogg :)

    SvarSlett

Kommentarer varmer inn til ♥-rota mi :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...