onsdag 6. mars 2013

Tivolilampe



 
 
Da kom jeg i havn med lampeprosjektet mitt!
 
Lampa har jeg fått av svigerinna mi Bente, og den trengte litt oppussing.
De orginale lampeskjermene var trekt med et lyserosa plastikkstoff, og det var brent hull i begge to.
Nå har de fått nye stofftrekk, i grønt/hvitt. Pynta med pomponger og kroklisser.
Det gikk faktisk over all forventning å sy på de nye trekkene.
 
Det fine stoffet lå å venta på meg da jeg kom til Folldal`n på vinterferie,
ei supersnill dame i bygda mi ville gi det til meg istede for at det bare skulle ligge å ta opp plass!
Tusen takk May Britt  :) 
 
 
♥-lig takk for alle fine kommentarer på forrige innlegg,
Håper alle som kikker innom får en fin-fin onsdag!
 
¤R¤
 
 
 
 
 

22 kommentarer:

  1. Lampa ble knallfin! Det småblomstrete stoffet var kjempe søtt! :)

    SvarSlett
  2. ÅHR SÅÅÅ FINE! Så flink du er!

    SvarSlett
  3. OI, så fin den ble, Randi! Nydelig kombinasjon av stoffer : )

    Ha en flott dag!

    : ) Marthe

    SvarSlett
  4. Hold nu op, hvor er den lampe forandret. Det er virkelig nogle fine farver. Sikken sød dame, der sådan forærede dig stoffet. Dejlige billeder. Jeg bliver glad og i forårshumør af at kigge på dem.
    Og tusinde tak for din hilsen hos mig;-)
    God onsdag!
    Kate

    SvarSlett
  5. Så fin lampa ble!!! En ekte humørspreder;-))

    SvarSlett
  6. These just really put me into spring mood!!! :)

    SvarSlett
  7. Vet du, den ble knallfin! Lampeprosjektet ditt har satt igang tankeprosesser hos meg. Jeg har nemlig en gammel stålampe som ligner, den står på loftet fordi lampeskjermene ikke er så fine. Den skal jeg jammen gjøre noe med! Takk for fin inspirasjon :-) Pam

    SvarSlett
  8. Så fin den ble! :-) drømmer stadig vekk om en tivoli lampe. Men er så stive priser på bruktbutikkene. Så må nok bare vente :-)

    Ha en fin onsdag, Randi!
    Klem Lene

    SvarSlett
  9. Lampa er bare hyperfin, Randi, også så fint det er med to armer....nok det:) Lurer på om jeg skal skifte stoff på min tivolilampe igjen jeg? Ja, det skal jeg:) Gleeeder meg, du inspirerer:)
    Du har et koselig og lekkert hjem:)
    Klem Trine:)

    SvarSlett
  10. Imponert!! Lampen ble så stilig!
    Kjempefine stoff! Du er flink til å få ting til!!
    Lampen min ligner veldig på din, men har tre skjermer, tror skjermene er identiske. Jeg klarte å knekke den ene gullkanten da jeg skulle fjerne de skitne båndene...
    Håper dere har det bra alle mann!!
    Klem Siri

    SvarSlett
  11. Kjempefint resultat! Har alltid hatt sansen for desse lampane men har diverre ingen sjølv. Stopper gjerne for ein te viss det skulle passe ein gong, det hadde vore veldig koseleg. Diverre ikkje ofte eg reiser forbi Dovre. Og skulle du vere i Volda må du veldig gjerne stikke innom også:-)
    Koser meg med alle dine blogginnlegg, elsker din leikne og fargerike stil:-) Fin onsdagskveld til deg! Klem

    SvarSlett
  12. ja, den var da langt over middels ;) LIIIKER!

    SvarSlett
  13. Du verden! Skal si den lampa ble fin. Konstant kronisk forelsket i tivolilamper her i gården må jeg medgi :-)
    Nå har du virkelig fått en av det helt unike slaget! :-) God onsdagskveld til kreative deg! Klem fra Beate

    SvarSlett
  14. Såå fin den ble. Jeg har også en tivolilampe på lur, som jeg har arvet fra mormor. Den er veldig fin, og har to ''hoder'' som din. Eneste er at fargene ikke er helt meg. Den er rød, svart og okerfarget, litt falmet, med rød fot. Kunne gjerne tenkt meg en med pastellfarger :)

    SvarSlett
  15. Misunnelse!!!
    DRITfin blei lampa snuppa!

    SvarSlett
  16. Det vart knalltøft!Elskar fargane:-) Har nettopp vore på stoff og stil og kjøpt mykje grønt stoff:-)

    SvarSlett

Kommentarer varmer inn til ♥-rota mi :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...